måndag 5 maj 2008

En helg med lite småpyssel

I helgen så har vi målat alla spikskallarna på golv och taklisterna även dörrfodren fick sitt. Jag kan inte minnas att jag spikat i så många spik men nu är det gjort. En ny tv-bänk köptes till tjejernas tv rum, Joline och Anna målade den så den passade in i rummet som går i vitt och lila. Så här blev resultatet! Mio har öppnat en ny butik i helgen i det nya affärs området Stallsiken som ligger på promenadavstånd från oss. Vi gjorde ett besök där och tittade efter en taklampa till barnens tv rum. Lampan vi letar efter ska vara en eller två stora vita "klot" men vi hittade inget som passade så vi får fortsätta och leta (vi tar gärna emot tips om var det finns snygga). Skjut dörren till garderoben i sovrummet är inte beställd än, vi har inte enats om vad vi vill ha. Vi var på Kvik och där hittade jag en dörr som jag ville ha http://www.kvik.com/se-SE/garderob/kvik_garderob/ den var i svart lackerat glas,. Det var bara ett fel på den, priset var bra mycket högre än vad vi tänkt oss. Säljaren sa att det troligen kommer ett erbjudande på dörrarna framåt sommaren vilket kanske kan vara värt att vänta på vi får se. Måndagskvällen har gått åt till träning av Skövde Kik´s F9/10 lag där jag är en av tränarna, idag var det 34 st tjejer som tränade och hade kul på lillegården. Det var allt för denna gången.

Inga kommentarer: