lördag 27 oktober 2007

Money, money, money

L-G får jobba på garaget medan jag gör av med pengar. Idag har jag och barnen beställt kyl, frys, häll, ung och diskmaskin till en nätt summa av ca 46 000 kr, "bara sådär". Vi har valt Husqvarnas svarta vitvaror = svartvaror, ha, ha, ha....... Dessutom har vi på hand tvättmaskin och torktumlare, men där kunde jag inte bestämma mig helt ännu (måste nog konferera med den som brukar tvätta mest, dvs L-G). Som det ser ut nu så får han kanske inte helt sin vilja igenom. Han vill ha en 8 kg-maskin men den som jag har på hand är "bara" på 7 kg. Vi får se vem som får sin vilja fram..... Har dessutom fått välja om tapeterna i allrummet på övervåningen. Hade nämligen glömt att vi i sista stund bytt tapeten i hallen från en krämfärgad till en brun. Har ingen aning varför eftersom jag inte är ett fan av brunt direkt. Vi hade tidigare val en grå tapet i allrummet på övervåningen och till och med jag som inte har något färgseende fattar att brunt och grått inte passar så jättebra ihop, tror jag. Nu blev det krämfärgat i skarven mellan över och undervåningen med en brun fondvägg i allrummet. Vi får väl tapetsera om i värsta fall, eller rättare sagt så får L-G göra det, men säg inget till honom om det.....

Inga kommentarer: