tisdag 20 november 2007

Besiktning

Puh, så var då besiktningen klar. Det gick väl förhållandevis smidigt. Inget i hallen, tvättstugan, sovrummet eller i badrummet. I vardagsrummet upptäckte vi att den ena marmorbrädan var repad och den andra hade det gått fliser ur. De skall bytas. Kaklet i köket skall Konradssons (Kakel) komma och titta på eftersom det var skador i emaljen. Vi får se vad som händer med det. Ute så gjorde vi nedslag på ett antal saker på verandan vid tvättstugan. Lite färgkludd och spruckna brädor. På övervåningen så saknar vi tomrörsdragning för parabol samt ett felplacerat eluttag som de satt i taket (eller rättare sagt i ryggåstaket, vem f........n skall sätta i denna lampa? Lilla jag eller L-G som hatar att klättra på stegar?) Det skulle vara ett uttag ovanför varje fönster för fönsterlampor, men vi får väl sätta något högt upp i taket istället SNYGGT!?!??. Elektrikern skall kontaktas, så får vi se vad som händer, det är feldraget från fabrik. Hållbarighetstest av köksbänken! Ännu så håller den, men jag måste nog själv testa så att den håller för lilla mig att stå på när jag skall nå till översta hyllan i skåpen.
TV-väggen i vardagsrummet.
L-G poserar i garderoben, nu återstår att bestämma och beställa inredning och dörrar. (Kanske kan jag stänga in honom där........)
Jag får ju inte precis hjälp med packningen! Fia och Goliat verkar mest rädda att de inte får följa med i flytten. Bäst att passa så att de inte hoppar ner och blir kvar i en låda.

Inga kommentarer: